ارزیابی اولیه طرح کسب و کار

قدم دوم - 20 سوال قبل از شروع کار : در این مرحله با پرسیدن سوالاتی از خود، مطمئن شوید که تصمیم درستی درباره راه اندازی کسب و کار مورد نظرتان گرفته اید :

1- چرا می خواهم یک کسب و کار را راه اندازی کنم؟

2- چه نوع کسب و کاری را می خواهم راه بیاندازم؟

3- مشتری های مورد نظر و ایده آل من چه کسانی هستند؟

4- کسب و کار من چه نوع محصول یا خدمتی را ارائه می کند؟

5- آیا من آماده هستم زمان و پول لازم برای شروع کسب و کارم را هزینه کنم؟

6- محصولات یا خدمات کسب و کار من با موارد مشابه در بازار چه تفاوتی دارد؟

7- محل کسب و کارم کجا خواهد بود؟

8- چه تعداد کارمند نیاز دارم؟

9- چه تامین کنندگان اولیه ای نیاز دارم؟

10- چه مقدار پول برای شروع کار مورد نیاز است؟

11- آیا نیاز است که وام بگیرم؟

12- چه زمانی می توانم این وام را بگیرم؟

13- چقدر طول می کشد تا به سوددهی برسم؟

14- رقبای من چه کسانی هستند؟

15- قیمت مناسب و قابل رقابت در بازار برای محصولات یا حدمات من چقدر است؟

16- چطور ساختار حقوقی کسب و کارم را شکل دهم؟

17- چه مالیات هایی را باید بپردازم؟

18- چه نوع بیمه ای را نیاز دارم؟

19- چطور باید کسب و کارم را مدیریت کنم؟

20- چطور برای کارم تبلیغ کنم؟

قدم سوم - تحزیه و تحلیل بازار :برای راه اندازی یک کسب و کار موفق باید در مورد مشتریان، رقبا، صنعت و حوزه کاری که می خواهید در آن وارد شوید، اطلاعات کافی کسب کنید. تجزیه و تحلیل بازار فرآیندی است که به شما کمک می کند بفهمید :

چه محصولات یا خدماتی مورد تقاضای بازار است؟
چطور می توانید در این بازار رقابت کنید؟
چطور ریسک کسب و کار خود را کاهش دهید؟
چطور با مشکلات احتمالی روبرو شوید؟
چطور فرصت های را شناسایی و از آنها استفاده کنید؟

برگرفته از سایت مسیر ایرانی

 

بازار ,کارم ,مورد ,چطور ,محصولات ,اندازی ,تحلیل بازار ,بازار برای ,برای شروع منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار دنیای وب پاکو مویز verythi کانون فرهنگی مبین آشپزی صبرم سر اومد