ارزیابی اولیه طرح کسب و کار
قدم دوم - 20 سوال قبل از شروع کار : در این مرحله با پرسیدن سوالاتی از خود، مطمئن شوید که تصمیم درستی درباره راه اندازی کسب و کار مورد نظرتان گرفته اید :
1- چرا می خواهم یک کسب و کار را راه اندازی کنم؟
2- چه نوع کسب و کاری را می خواهم راه بیاندازم؟
3- مشتری های مورد نظر و ایده آل من چه کسانی هستند؟
4- کسب و کار من چه نوع محصول یا خدمتی را ارائه می کند؟
5- آیا من آماده هستم زمان و پول لازم برای شروع کسب و کارم را هزینه کنم؟
6- محصولات یا خدمات کسب و کار من با موارد مشابه در بازار چه تفاوتی دارد؟
7- محل کسب و کارم کجا خواهد بود؟
8- چه تعداد کارمند نیاز دارم؟
9- چه تامین کنندگان اولیه ای نیاز دارم؟
10- چه مقدار پول برای شروع کار مورد نیاز است؟
11- آیا نیاز است که وام بگیرم؟
12- چه زمانی می توانم این وام را بگیرم؟
13- چقدر طول می کشد تا به سوددهی برسم؟
14- رقبای من چه کسانی هستند؟
15- قیمت مناسب و قابل رقابت در بازار برای محصولات یا حدمات من چقدر است؟
16- چطور ساختار حقوقی کسب و کارم را شکل دهم؟
17- چه مالیات هایی را باید بپردازم؟
18- چه نوع بیمه ای را نیاز دارم؟
19- چطور باید کسب و کارم را مدیریت کنم؟
20- چطور برای کارم تبلیغ کنم؟
قدم سوم - تحزیه و تحلیل بازار :برای راه اندازی یک کسب و کار موفق باید در مورد مشتریان، رقبا، صنعت و حوزه کاری که می خواهید در آن وارد شوید، اطلاعات کافی کسب کنید. تجزیه و تحلیل بازار فرآیندی است که به شما کمک می کند بفهمید :
چه محصولات یا خدماتی مورد تقاضای بازار است؟
چطور می توانید در این بازار رقابت کنید؟
چطور ریسک کسب و کار خود را کاهش دهید؟
چطور با مشکلات احتمالی روبرو شوید؟
چطور فرصت های را شناسایی و از آنها استفاده کنید؟
برگرفته از سایت مسیر ایرانی
بازار ,کارم ,مورد ,چطور ,محصولات ,اندازی ,تحلیل بازار ,بازار برای ,برای شروع منبع
درباره این سایت