مهم ترین بخش های طرح تجاری کسب و کار چه هستند؟

خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی به نوعی مهم ترین بخش یک طرح تجاری کسب و کار است. این بخش به طور خلاصه به خواننده می گوید که شرکت شما در چه جایگاهی قرار دارد، می خواهد به چه جایی برسد و چرا ایده کسب و کار شما موفقیت آمیز خواهد بود. اگر به دنبال جذب منابع مالی یا سرمایه گذار باشید، فرصت های اولیه ای را که موجب جلب نظر سرمایه گذار می شود را نیز باید در این خلاصه بگنجانید. خلاصه اجرایی باید به خوبی نقاط قوت طرح کسب و کار شما را نشان دهد.


محتوای خلاصه اجرایی
اگر شما در حال حاضر صاحب شرکتی هستید، باید در خلاصه اجرایی این موارد را بیاورید :

  • چشم انداز و ماموریت

  • اطلاعات شرکت شامل زمان تاسیس، موسسان و صاحبان شرکت، تعداد کارکنان، محل شرکت و .

  • نقاط قوت شرکت شامل مثال هایی از رشد مالی، رشد سهم بازار و .

  • محصولات یا خدمات شرکت

  • اطلاعات مالی

  • خلاصه برنامه های آینده

اگر شما کارآفرین بوده و  در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید :
اگر شما در حال راه اندازی یک استارتاپ یا کسب و کار جدید هستید، مطمئنا به اندازه فردی که صاحب شرکت است، اطلاعات ندارید. در عوض شما باید روی تجربیات، توانمندی ها و تخصص هایی که دارید و موجب شده تصمیم به پیاده سازی ایده خود بگیرید تمرکز کنید. در خلاصه اجرایی نشان دهید که تجزیه و تحلیل بازار را انجام داده اید. اطلاعاتی راجع به نیاز بازار هدف به محصول یا خدمت خود و راه های رفع این نیازها ارائه کنید. باید بتوانید خواننده طرح تجاری را متقاعد کنید که می توانید بازارهدف خود را پوشش داده و موفق خواهید شد و در پایان برنامه های آینده خود را مطرح کنید. یادتان باشد خلاصه اجرایی آخرین چیزی است که در یک طرح تجاری کسب و کار(Business Plan) باید نوشته شود
.


توصیف کسب و کار

این بخش اولین چیزی است که در طرح تجاری کسب و کار باید نوشته شود. اجزای مختلف کسب و کار شما در این بخش مطرح می شود. این بخش به خواننده طرح یا سرمایه گذار کمک می کند به سرعت اهداف کسب و کار و ایده شما را درک کند. اطلاعاتی که در این بخش باید آورده شود عبارتند از :
 

  • توصیف ماهیت کسب و کار و نیازهای بازار که شما درصدد رفع آنها هستید.

  • توضیح اینکه محصولات یا خدمات شما چطور نیازهای بازار را پوشش می دهد.

  • لیستی از مشتریان، سازمان ها و کسب و کارهای خاصی که شرکت شما در آینده به آنها خدمات ارائه خواهد کرد.

  • توضیح مزیت های رقابتی که شما معتقدید کسب و کارتان را موفق خواهد کرد مانند موقعیت شما، تخصص کارکنان، فرآیند عملیاتی کارآ یا توانایی ارزش آفرینی برای مشتریان.

برگرفته از سایت مسیر ایرانی

خلاصه ,شرکت ,بازار ,اجرایی ,تجاری ,خدمات ,خلاصه اجرایی ,سرمایه گذار ,نیازهای بازار ,شرکت شامل ,باید نوشته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جوری زندگی کن که به یادش بیاری ... پنتاکس فروش اینترنتی قرابیه|سفارش آنلاین کیک و شیرینی انواع روش های برندسازی معرفی کالا فروشگاهی زاگرس چت چت روم فارسی